teisipäev, 11. oktoober 2011

Omades informatsiooni, saame mõjutada otsuseid.

Jõudsin just koju Mai Elamurajooni Seltsingu "Pärnu kaasab planeerimisse" kokkusaamiselt. Täna oli suurepärane võimalus saada teoreetilisi teadmisi planeerimisest Pärnu Linnavalitsuse planeerimisosakonna juhatajalt Kaido Koppelilt. Milline on hea linn? Jätkusuutlik, kaasav ja avatud muutustele. Kuldsed sõnad ja loodame, et kindlasti me kunagi ka selliseks linnaks saame. Täna on selleni veel pikk tee minna.
Väga teravalt kerkis üles teema Mai 27c ja 27d planeeritava elumaja üle. Argumenteeritud seisukohti esitas meie seltsingu liige Piret, kellel on aastate pikkune kogemus korteriühistu esinaisena. Isiklikult mina sain kinnituse, et võin esitada järelpärimise insolatsiooni teema kohta. Tegemist on päikesevalguse arvestustega, sest uue maja planeerimisega muutub oluliselt minu elukeskkond.
Peale teoreetilist osa läksime palju praktilistemate teemade juurde. Arhitekt Maie Kais tutvustas meile Mai elamurajooni detailplaneeringut. See oli ootamatult põnev. Ma ei olnud kunagi kuulnud, et Maisse planeeritakse LoTe (Loodus- ja Tehnika) maja, mis on üleni öko ja seda sõna otseses mõttes. Aga kurbusega pean nentima, et tegemist oli ka ainukese positiivse üllatusega. Maist Raeküla poole jääv mere äärne ala, kus täna jalutatakse koeri, on täis planeeritud nii suuri korrusmaju kui väikesmaid elumaju. Pärnu  Politseimaja planeerib ülekolida Riia maantee ääres asuvasse sõjaväe hoonetesse ning kesklinna on jälle üks tühi räämas maja maha jäämas.
Tänase õhtuga kuulsin ma oma elukeskkonnast enam kui viimaste aastate jooksul. Mul on hea meel, et olen liitunud selle projektiga ning tulevikus saan ka linnakodanikuna aktiivsemalt linna planeerimisse oma sõna sekka öelda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar